fredag den 19. marts 2010

Historien om hønsene

Jeg har fornyligt opdaget at vi vist er blevet ramt af et "hønsetema"! Kent holder høns i haven og de producere dejlige æg som jeg spiser med stort velbehag - derudover har jeg intet med dem at gøre, jeg er ikke sådan helt tosset med fjerkræ. Alligevel må jeg ha' fået høns på hjernen - da jeg skulle male nye billeder til stuen blev det ihvertfald en stor naiv og meget farverig hønemor som fyldte det store lærred... jeg gentager: Jeg bryder mig IKKE om fjerkræ.. hmm.. jeg ved ikke hvorfor, men op på væggen kom den alligevel.





Og nu elsker jeg den selvfølgelig - man kan kun blive i godt humør når man kommer ind i stuen!


To nye høns har siden da sneget sig ind i mit hjem i et ubevogtet øjeblik! De er 20 cm høje og lavet af metal - og personen som har plantet dem på mit fjernsyn er ingen anden end min Mor! Men Kent synes de er "alletiders", og de matcher billedet, så de er fredet - indtil videre!


Men hønsehistorien stopper ikke her!


Først på måneden var jeg med en kollega på kursus, og i den forbindelse har hun en samtale med sin søn som udspiller sig nogenlunde sådan her:


Søn: "Mor, hvem skal du på kursus med?"
Kollega: "Louise"
Søn:"nåhhh - det er hende med hønsene!"


Jeg lader den lige stå et øjeblik - "Hende med hønsene" ??! Hvordan skete det?


Jeg slutter med at billede af dem som startede det hele - og takker for æg :)


// Hende med hønsene

1 kommentar:

  1. til hende/ham med hønsene. Går i også i seng med dem??? Flotte er de da dæleme,fjerkræs eller ej.

    SvarSlet